Tuesday, December 16, 2008

Hark the Herald Angels Sing

小学的时候,每周都会唱这首歌。这是一首由孟德尔颂在19世纪初编成的曲子,一唱就是六年。

就在小学四年级的时候,哥哥把这首歌从台湾带回来大马,年轻人为了应节每天重复播发Boney M的歌曲。从此让我第一次接触到英文版的,也让知道了这个偏红世界的摇滚德国黑人组合。

直从听了Boney M歌的Hark the Herald Angel Sing,这首曲不仅仅在我心目中是一首小学的校曲,它也是一首普天同庆的圣诞歌。它原是一首在18世纪写成的诗歌,后来被孟德尔颂谱成的圣诞歌,今日风靡全球。

每当听到这首歌,就忆起小学庄严气派的校歌;每当听到这首歌,圣诞节和平的气氛开始漫延过来,又是另一番滋味别在心头。



Hark the herald angels sing

Hark the herald angels sing
"Glory to the newborn King!
Peace on earth and mercy mild
God and sinners reconciled"
Joyful, all ye nations rise
Join the triumph of the skies
With the angelic host proclaim:
"Christ is born in Bethlehem"
Hark! The herald angels sing
"Glory to the newborn King!"

Christ by highest heav'n adored
Christ the everlasting Lord!
Late in time behold Him come
Offspring of a Virgin's womb
Veiled in flesh the Godhead see
Hail the incarnate Deity
Pleased as man with man to dwell
Jesus, our Emmanuel
Hark! The herald angels sing
"Glory to the newborn King!"

Hail the heav'n-born Prince of Peace!
Hail the Son of Righteousness!
Light and life to all He brings
Ris'n with healing in His wings
Mild He lays His glory by
Born that man no more may die
Born to raise the sons of earth
Born to give them second birth
Hark! The herald angels sing
"Glory to the newborn King!"

Have Yourself a Merry Little Christmas

平安夜

Little Drummer Boy

4 comments:

嘿嘿 said...

我喜欢 Christmas Song 的旷野豪气。

fufu said...

好像有聼過
又好像沒有
因我不慶祝

Chris said...

我没听过这首.

Wois said...

嘿嘿 :
圣诞歌是温柔的呢!第一次听到它是旷野豪气。。。哇咔咔

lcfu :
我也不庆祝,但我很喜欢听。

Chris:
那是我听得太多了吧!