Saturday, July 14, 2007

Biar Tangis

Ada apa dengan hati?
Sama dengan apa yang berlaku selama ini.

Hati dah hilang dalam kesesakan fikiran.
Fikiran ataupun rinduan?

Kenapa tidak biarnya pergi selama-lamanya?
kenapa tidak?
kenapa tidak?
Tiada orang mempunyai jawapannya.

Hati sudah hilang, hilang di sempadan samudera....
Apa yang masih boleh dikenangi?

Biarlah pergi,tanpa rinduan
Biarlah pergi, hati yang sejiwa
Biarlah pergi dengan segala-galanya.....

Hati yang sudah lama diketepikan,
segala-gala rasa dalam hati sudah tersejat dalam udara yang basah
penuh dengan rinduan,
menangis

31 comments:

qizi said...

alamak!!! apalah lu?!?!

Kent said...

Kenapa tidak biarnya pergi selama-lamanya?
kenapa tidak?
kenapa tidak?
Tiada orang mempunyai jawapannya.

sendiri will know d jawapan..it's not wrong that can't let go.just let it be..顺其自然.cheer up!!

Wois said...

qizi :
guo tak tau lu cakap apa oh? hahaha

Kent:
dah lama tak dengar bahasa rojak.
got one friend very pandain in bahasa rojak... named sebastian...

saya tak ada apa hal, jangan risau...

Kent said...

who's Sebastian?maybe we came from same planet. haha..sharing d same language.

Wois said...

Kent:
from allien's planet... hehehe!

vanille said...

不能插嘴哦,马来文不掂。。。呵呵呵

Wois said...

vanille:
没有看见你上线的。。。

你要多听ai FM了。。。轻轻松松学国语。
哈哈哈

qizi said...

hahahaha .... gua ingat lu betul betul sudah kisiao liao oh..hehehe

Wois said...

qizi:
kenapa lu cakap guo ki siao oh?
guo masih siuman oh.... kekeke

qizi said...

hehe...xiaolang cakap orang kisiao sangat biasa lah...xiao xiao :) konica!!! hahaha

Wois said...

qizi:
kenapa awak ki siao liao oh?
tak biasa gua guna b.melayu tulis blog ar? hehehe

gua saya malu...

qizi said...

yalah...sudah tengah malam oh lagi buat burung terkejut!!! gua bukan burung hantu ah

Wois said...

qizi:
apa yang kejut si kelawar? hehehe

QIZI said...

gua nak tidur liao lah... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

tapi lu ni memang "kengchao" oh
hahahahahhahahahhahahhaha

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

SELAMAT MALAM!!!

Wois said...

QIZI:
biasa shj lah...

guo main tipu tipu

selamat malam, "burung" kelawar...

nottyboy said...

hahaha kalau sudah hilang macam mana boleh tulis sajak yang begitu cantik hahaha

Wois said...

nottyboy:
sebelum ia hilang dengan sepenuhnya, biar saya catat kewujudannya dalam sebahagian sejarah silam.

少俊 said...

我有看懂没看懂地看.忘了很多马来文字.HUHU~但是,大意大概看得懂~

Wois said...

少俊:
哈哈哈!
住在国外的人就是这样,,嘻嘻嘻

你和vanille要多听ai FM了。。。轻轻松松学国语。上网听。

Mee Ling said...

Banyak bagus...kamu adalah language tian cai!!

Wois said...

Mee Ling :
saya bukan pakar bahasa... cuma bahasa yang biasa dan tidak ada apa yang menarik... kekeke

terima kasih!!!

Mee Ling said...

saya hampir lupa semua bahasa m'sia liao loh...malunya...

Wois said...

Mee Ling:
Bahasa Melayu sangat senang sahaja.Jangan risau...

selalu baca e-suratkhabar, jadi awak tidak mudah lupanya.

BOX cat said...

wakau... sudah lama tak baca Malay. Bahasa ku sangat hm tim... Boleh baca ,tapi tak boleh cakap. Even kawan ku dari Singapore juga terjekut bila ku cakap ku dari sekolah kebangsaan.

Wois said...

BOX cat:
saya boleh rasa kepelikan bahasa awak... kekeke....

kena belanja... saya baru tahu, banyak rakyat malaysia tidak pandai bahasa melayu... hehehe

kena belajar oh..

BOX cat said...

jarang guna bahasa...

hanya guna bahasa untuk order makanana saja...hahaha...

ku tao ku perlu belajar, tapi tak ada chance dan motivation.

ku ada guna sikit bahasa di sini, sebab colleague-ku di McD dari Indon.

Wois said...

BOX cat :
oh macam itu....

awak boleh motivate sendiri bah!

bisa dengan keadaan indon, nanti cakap bahasan indon sudah oh.... hehehe

nottyboy said...

hati takan hilang, melainkan anda kasih simpan dalam peti sejuk ;)

kamu ada lagi sepanjang hayat bagi menikmati sekitaran mah.. hahaha

Wois said...

nottyboy :
aiyo... isi tersirat...!!!

hati dah mati tidak bermakna saya mati juga....

aiyo....

nottyboy said...

walau bagaimana pun, walaupun hati dah mati, semua yang dilalui adalah kenangan terindah dalam naluri kamu, biarpun manis, pahit, masam, pedas... ;)

Wois said...

nottyboy:
betul... semua manis pahit hanya suatu ingatan dalam kenangan...